Jeszcze nadal wielu z nas Święta Bożego Narodzenia kojarzą się z przedświątecznym stresem i ostatecznie ze zmęczeniem. W ostatnich latach pojawiło się wiele publikacji jak uchronić się przed świąteczną gorączką zakupów. Wielu socjologów, psychologów i księży starało się uzmysłowić nam jaką wartość niesie ze sobą okres Świąt Bożego Narodzenia. Zaczęliśmy coraz bardziej przyglądać się sobie, aby ostatecznie nauczyć się celebrować chwile obcowania z drugim człowiekiem. W nadpodaży konsumpcji rodzina, wspólnota i autentyczne spotkania z ludźmi zyskały najbardziej na znaczeniu.
Biuro analizy trendów, które od lat współpracuje z Targami Frankfurt, w najnowszym raporcie podało, że wspólna zabawa, świętowanie i dzielenie się radosnymi chwilami to sposób w jaki konsumenci zamierzają celebrować Święta Bożego Narodzenia. Dlatego za motto przewodnie targów Christmasworld 2020 / 21 wybrano „family matters” – „sprawy rodzinne”.
Zdefiniowany trend otwiera dla międzynarodowego rynku dekoracji niezliczone możliwości projektowania nowych produktów, które będą zaskakiwać klientów przez cały rok.
Podczas Christmasworld 2020, wiodących międzynarodowych targów dekoracji świątecznych i sezonowych, pod koniec stycznie 24-28 we Frankfurcie nad Menem, Stilbüro bora.herke.palmisano wytypuje produkty, które wpisują się w najnowsze trendy 2020 i 2021 roku. Wystawie, która będzie pokazana w hali 11.0, towarzyszy wykład i prezentacja z ekspertem, dzięki czemu właściciele sklepów zyskają całą masę podpowiedzi na temat doboru oferty i jej prezentacji.
Kolejnym zauważalnym trendem, który odnosi się również do sprzedaży jest poczucie odpowiedzialności i pragnienie bardziej ostrożnego i świadomego ekologicznie stylu życia. „Objawia się to w sposobie, w jaki organizujemy nasze uroczystości: są to spotkania, podczas których priorytetem jest dobro ogółu. Niezależnie od tego, czy
jest to okazja osobista czy zwyczajowa, wspólnie organizujemy takie szczególne obchody z wielką miłością i wysiłkiem, aby był to czas radosny i przyjemny. W ten sposób tworzymy cenne momenty, które wzmacniają i pogłębiają relacje międzyludzkie” – objaśniała podczas konferencji prasowej projektantka Annetta Palmisano ze Stilbüro bora.herke.palmisano.
Christmasworld Trends to pierwszy punkt odniesienia i najważniejsze źródło inspiracji i pomocy w definiowaniu oferty dla sprzedawców detalicznych, którzy zastanawiają się, jakie kolory, materiały i wzory były, są i będą modne. Wyrażają się w trzech stylach i schematach kolorystycznych:
„green ritual” („Zielony rytuał”), „silken party” („Jedwabne przyjęcie”) i „happy get-together” („Radosne spotkanie”).

fot. Pietro Sutera

fot. Pietro Sutera
Christmasworld 2020 Green Ritual – inspirowany naturalną roślinnością
Prosty, niemal minimalistyczny projekt podejmuje temat świadomego pozbywania się rzeczy jako reakcji na wieloletnią kulturę marnotrawstwa. W temacie „green ritual” prowadzenie przejmują bliskość z naturą w kolorach i materiałach, a także w rzemiośle. Dominuje w nim nowoczesna estetyka – czysta, spokojna, ponadczasowa, autentyczna. „green ritual” przedstawia spokojne kolory naturalnej roślinności na dwa wyraźnie odmienne sposoby. W połowie ekspozycji dominują jasne, powściągliwe odcienie, takie jak szarość, beż i piasek, a także jasna zieleń paproci, czerwony i brąz. To barwy lekkie, przywodzące na myśl wiosnę i czystą naturalność. W drugiej połowie pojawia się tajemniczy, roślinny świat ciemnych kolorów, z głębokimi odcieniami czerwonych i ciemnych liści, które przychodzą wraz z jesienią. „Oprócz nastrojowego, czy uroczystego ujęcia świątecznych dekoracji styl ten można interpretować też lekko i wiosennie” – dodaje Palmisano.
Nowością tym razem jest to, że będą one prezentowane sprzedawcom detalicznym w sposób bardziej przyciągający wzrok i przyjazny. „Zaprezentujemy trzy style, a każdy z nich zinterpretujemy na dwa różne sposoby. Drugi wariant oprócz dekoracji świątecznych, na przykład dekoracje weselne, urodzinowe, wiosenne czy jesienne, będzie wyraźnie odmienny pod względem zastosowanych kolorów” – dodaje Palmisano. W ten sposób sprzedawcy detaliczni otrzymają jeszcze więcej pomysłów na zaprojektowanie asortymentu produktów na różne okazje w ciągu roku.


fot. Pietro Sutera

fot. Pietro Sutera
Temu powściągliwemu zestawowi kolorów przeciwstawione są eksperymentalne. kreatywne pomysły, techniki, projekty i materiały. Można tu znaleźć kwiaty i liście w szkle i na papierze, malowane rośliny, eksperymentalne motywy roślinne i fotograficzne, efekty akwareli,
nieregularne i plamiste wzory, a także powierzchnie o ciekawej fakturze, surowe i szorstkie. Wiele projektów jest nieoczywistych. Glina i szkło współgrają z bladym drewnem w prostych, nowoczesnych, funkcjonalnych kształtach.
Christmasworld 2020 Silken Party – inspirowane najbardziej innowacyjnymi kreacjami mody i stworzone przy użyciu precyzyjnej technologii laserowej
Projekty w tym eleganckim i zmysłowym stylu charakteryzują się miękkimi, organicznymi, obłymi kształtami. Niezwykłe kwiaty i płatki to bogate źródło inspiracji. Jest to styl dekoracyjny, który doskonale sprawdza się na weselach i letnich uroczystościach. „silken party” zachęca do zastosowania kobiecej gamy kolorystycznej, wysokiej jakości materiałów i lśniących, ultra-gładkich powierzchni – świąteczne doznania w tym stylu są przyjemne, ciepłe i przyjemne w dotyku. „silken party” prezentuje zrównoważoną paletę. Z jednej strony delikatna, pastelowa gama kolorystyczna łączy w sobie miękkie, kremowe barwy i świeże, kobiece odcienie sorbetowe. W drugim wariancie uwidaczniają się nuty eleganckie, błyszczące, ciepłe i delikatne. Materiały i ozdoby są delikatne i kobiece. Metaliczny połysk, jedwabista gładkość i aksamitny mat współgrają ze sobą.


fot. Pietro Sutera

fot. Pietro Sutera
Nowoczesne draperie, miękka obfitość i lejące się materiały dodają przytulności. Wytworne szkło i tkaniny, takie jak jedwab i organza, wydają się być kruche, półprzezroczyste, cieniutkie i delikatne. Wykwintny wygląd uzupełniają błyszczące, ultra-gładkie powierzchnie, wysokiej jakości wykończenia oraz dyskretnie migoczące i delikatnie błyszczące elementy.
Christmasworld 2020 Happy Get-together – inspirowane nowym miejskim stylem życia z naciskiem na recykling
Ten charakterystyczny miejski styl odnosi się do metropolii, które stają się coraz przyjemniejszymi miejscami. Łączy, współdzieli, łagodzi granice między klasycznymi kategoriami, takimi jak twoje/moje, prywatne/publiczne i miasto/wieś. „happy get-together”: zrównoważone i innowacyjne alternatywy w materiałach i wzornictwie zmieniają sposób, w jaki świętujemy i ozdabiamy. Wybór kolorów również przypomina o potrzebie recyklingu.
Żywe, apetyczne, mleczne odcienie przywodzą na myśl świeżo tłoczone cytryny, limonki i miętową lemoniadę, a także ziarna i słomę. W ciepłym spektrum kolorystycznym dominuje żywy kolor pomarańczowego wosku, a także bardziej stonowane „recyklingowe” kolory, takie jak butelkowa zieleń oraz melanże, efekty plamek i nietypowe połączenia kolorów.
Koncepcja drugiego życia aż bije ze wszystkich produktów: wykorzystując odpady, takie jak PET czy papier, projektanci opracowują ekscytujące pomysły na nowe kształty, tekstury i materiały. Ten styl charakteryzuje się niekonwencjonalnymi pomysłami i technikami rzemieślniczymi, takimi jak tkanie, owijanie, wiązanie i warstwowanie.


fot. Pietro Sutera

fot. Pietro Sutera
Uzupełniające wykłady na temat trendów przedstawią więcej informacji na temat tego, co obecnie modne w projektowaniu i wzornictwie produktów, co przyczyni się również do zwiększenia sprzedaży w sklepach detalicznych. Odbywać się one będą codziennie – od 24 do 27 stycznia 2020 r. o godz. 11.00 i 13.00 oraz 28 stycznia 2020 r. o godz. 12.00.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.