W ubiegłą niedzielę zakończył się, najważniejszy po Mediolanie i Londynie, europejski festiwal designu DMY Berlin, który odbywał się w dniach 2.06-5.06. Budynek dawnej elektrociepłowni Kraftwerk Berlin zamienił się w enklawę tętniącą niestandardowymi wizjami współczesnych projektantów wzornictwa. Po raz pierwszy berliński festiwal integrował również twórców szeroko rozumianego designu, mody, projektowania graficznego, systemów komunikacji wizualnej oraz cyfrowej.

Odyseja 2016
14. edycja DMY Berlin przebiegła pod hasłem „Odyseja 2016” i oprócz prezentacji najnowszych trendów w dziedzinie designu, akcentowała zjawisko zacierania się granic pomiędzy różnymi obszarami wzornictwa. Design nieustannie napełniany jest nowym znaczeniem i okazuje się, że interdyscyplinarność to jego immanentna cecha.

DMY Berlin – Warto? Warto!
Dlaczego warto odwiedzić berliński festiwal? Chociażby z uwagi na niekomercyjny charakter wydarzenia (diametralnie różniący się od nieco napuszonej atmosfery iSaloni), klimat poprzemysłowych przestrzeni, a przede wszystkim ze względu na prace będące wcieleniem młodej myśli projektowej nierzadko opartej na eksperymentatorstwie. Ponadto festiwal posiada przebogaty repertuar seminariów, prelekcji, dyskusji i innych równie interesujących wydarzeń satelitarnych.
W tym roku podczas DMY Berlin swoje propozycje prezentowało około 300 designerów z 18 krajów, a samo wydarzenie odwiedziło 10.000 gości z całego świata.




CODOLAGNI – LIDO AND NILSON COLLECTION

DESIGN SCHOOL IED MADRID – SELF-

ASHLEY SCOTT – ICEBAGS + OTHER FORMS
Najwybitniejsze talenty
Największe emocje w czasie festiwalu DMY Berlin budzi oczekiwanie na przyznanie nagród. Wybór zwycięzców nie należy do najłatwiejszych, ponieważ co roku zgłoszeń jest mnóstwo. Tegoroczna nagroda DMY Award przyznana została jak zwykle w trzech kategoriach: Exhibitor, New Talent, Education. W pierwszej z nich zwyciężył projekt mebli czeskiego duetu Master&Master, nowym talentem roku 2016 została Aya Kawabata ze swoim projektem gobelinów o trójwymiarowej strukturze, natomiast innowacyjna technologia komunikacji opracowana przez profesorów z Uniwersytetu w Osnabrück (Hannes Nehls, Marian Dziubiel, Fabian Stärk) przyniosła zwycięstwo w kategorii naukowej.

MASTER & MASTER
ONDŘEJ ZITA AND LUDĚK ŠTEIGL

PROJEKT FIRMY MASTER & MASTER

AYA KAWABATA

AYA KAWABATA – SUN AND NIGHT

DESIGN @ HS-OSNABRÜCK

DESIGN @ HS-OSNABRÜCK – CALM TECHNOLOGIES & DIGITAL/ANALOG DESIGN PROCESSES
Na tegorocznym DMY Berlin nie mogło również zabraknąć polskich akcentów. Firma Politura przypomniała światu o klasykach naszego rodzimego designu, przedstawiając krzesło H106 autorstwa Edmunda Homy i kolekcję mebli R-1378 projektu Janusza Różańskiego.

POLITURA – RE-EDITIONS: POLISH DESIGN CLASSICS 1950S – ’60S
Na standach Młodych Talentów można było znaleźć projekty różne i przeróżne, niektóre ciekawiły, inne wręcz szokowały, oczywiście w pozytywnym znaczeniu tego słowa.

ANNE VAANDRAGER – INDEPENDENT LABOUR

VENDULKA PRCHALOVÁ – LOKOMOTION

MARCEL PASTERNAK – BIONICTOYS
Zdjęcia: © Markus Mueller Witte
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.