Targi Ambiente 2018, odbywające się na początku przyszłego roku w dniach 9-13 lutego 2018 we Frankfurcie nad Menem, to najważniejsze targi konsumenckie w Europie, a według organizatorów także na świecie. To tam można poznać najważniejsze trendy na nadchodzący sezon, a wystawiające się we Frankfurcie firmy odczuwają pozytywne skutki targów długo po ich zakończeniu. Już w czerwcu 94% miejsc dla wystawców było zarezerwowanych. Na targach Ambiente trzeba być (a jeśli z jakichś przyczyn być nie można, należy o nich czytać). Czego możemy się spodziewać podczas Ambiente 2018?

Projektant Robert Bronwasser, kurator wystawy kraju partnerskiego Ambiente 2018
Ambiente 2018: Holandia oczami Roberta Bronwassera
Krajem partnerskim nadchodzącej edycji jest Królestwo Niderlandów. To siódme państwo po Danii, Francji, Japonii, Stanach Zjednczonych, Włoszech i Wielkiej Brytanii. Dla wybranego kraju jest to szansa na zaprezentowanie sukcesów rodzimego wzornictwa widowni z całego świata. Holandia znana jest z eksperymentalnego i innowacyjnego designu, który z pewnością zobaczymy na wystawie głównej w Galerii 1, której kuratorem został czołowy projektant Holandii Robert Bronwasser. Bronwasser całe życie zawodowe związał ze swoim rodzinnym krajem. Po studiach na wydziale wzornictwa przemysłowego na Uniwersytecie Technicznym w Delft, zakładał kolejne studia projektowe w Amsterdamie. Studio Robert Bronwasser Design prowadzi do dziś. Po 25 latach w branży, jego portfolio nagród i wyróżnień może przyprawić o zawrót głowy. Dobry design według Bronwassera sprowadza się do pięciu słów: inteligentny, oszczędny, ikoniczny, logiczny i przyjazny.
Zgodnie z tradycją, oprócz wystawy, targowy poniedziałek to Dzień Kraju Partnerskiego, podczas którego można spodziewać się wielu wydarzeń towarzyszących i prezentacji. Dzień zakończy uroczyste przyjęcie, podczas której partnerstwo Królestwa Niderlandów podczas Ambiente 2018 zostanie oficjalnie zainaugurowane.
Ambiente inspiruje segment HORECA
Obecna na targach Ambiente od kilku sezonów przestrzeń poświęcona branży HORECA nabiera momentum. To nie tylko prezentacja dóbr konsumpcyjnych zaspokajających potrzeby hoteli, restauracji i kawiarni; podczas targów mają miejsce spotkania, które generują pomysły na nowe inwestycje. Zwiedzający mogą pobrać specjalnie dostosowany przewodnik po targach, wskazujący lokalizację wystawców związanych z branżą HORECA. Ponadto zaplanowano również spotkanie networkingowe dla producentów, inwestorów i konsultantów działających w tym segmencie.

Wystawca z sektoru HORECA na targach Ambiente
Po pierwsze trendy, po drugie trendy, po trzecie… trendy
To, czego oczekują wszyscy od Ambiente, to wskazanie trendów na kolejny rok. Te specyficzne targi działają jak barometr nastrojów – jeśli dany wzór, kolor czy inspiracja powtarza się u kolejnych wystawców, zyskujemy pewność, że jest to trend, bez którego nie obejdziemy się w nadchodzącym sezonie. Na Ambiente 2018 bora.herke.palmisano Trend Bureau wybrało cztery kierunki stylistyczne: Modest Regenerations, Colourful Intentions, Technological Emotions i Opulent Narrations, czyli w wolnym tłumaczeniu ‘nieśmiałe regeneracje’, ‘wielobarwne intencje’, ‘technologiczne emocje’ i ‘bujne opowieści’. Co kryje się pod tymi nazwami? Wiadomo, że prezentowane projekty inspirowane są wieloma wpływami, od rustykalnej prostoty po barokową wybujałość formy. Obecnie w architekturze wnętrz równolegle istnieje wiele popularnych stylów, a wystawa na Ambiente 2018 tę wielość możliwych dekoracji odzwierciedla. Dwa najbardziej kontrastujące ze sobą trendy to Modest Regenerations i Opulent Narrations. Ten pierwszy odpowiada konceptowi slow life, preferuje naturalne materiały i radość z prostoty. Ten drugi zaś to przyzwolenie na ekscentryczność, nawiązanie do stylu historycznego i orientalnego.

Świat trendów Ambiente 2018: Modest Regenerations

Świat trendów Ambiente 2018: Opulent Narrations

Świat trendów Ambiente 2018: Technological Emotions

Świat trendów Ambiente 2018: Colorful Intentions
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.