marketing

Bezprecedensowe zmiany w marketingu. Co warto wiedzieć o nowoczesnym podejściu do reklamy, by umocnić swoją pozycję rynkową?

Przyroda natychmiast wypełnia puste miejsca. Podobnie jest z rynkiem. W konsekwencji globalnej metamorfozy, w marketingu – zdawałoby się całkiem oswojonym – też musiały nastąpić i nastąpiły bezprecedensowe zmiany. Tradycyjne metody marketingowe (outbound marketing) skupiały się na krótkotrwałym „wypożyczeniu” uwagi odbiorców (w dodatku wypracowanej najczęściej przez podmiot zewnętrzny – np. radio) i przerywaniu komunikatem reklamowym aktualnie wykonywanej czynności. Stąd inne,  jakże trafne, angielskie określenie ‚interruption marketing’.  W dobie Internetu nachalne próby przekazywania treści komercyjnych ludziom, którzy wcale nie proszą o naszą pomoc, szybko okazały się tyleż kosztowne, co zupełnie chybione. Na domiar złego, efektem ubocznym takich metod jest rosnące zniechęcenie, irytacja i brak zaufania. W epoce szumu informacyjnego internauci skwapliwie korzystają z urządzeń i aplikacji, które eliminują reklamy lub filtrują spam. W USA już ponad milion osób wpisało się do oficjalnego krajowego rejestru „do not call”, odmawiając zgody na podejmowanie rozmów z telemarketerami.

Najwyższa pora zmienić taktykę.

„Jeśli masz więcej rozumu, niż pieniędzy, powinieneś skupić się na inbound marketingu” jak twierdzi Guy Kawasaki, współzałożyciel firmy Apple.

Dodaj komentarz

Czytaj również