nowoczesne formy reklamy dla architekta

Nowoczesna forma reklamy dla architekta i fotografa. Inbound marketing – najskuteczniejszą formą reklamy.

Już od od IV w p.n.e. – od czasów cywilizacji Sumerów (ludu zamieszkującego Mezopotamię) datowane są wzmianki o architekturze jako sztuce.

Dziś, po upływie setek lat i wielu rewolucjach cywilizacyjnych obserwujemy niesłychany rozwój tej dziedziny, choć nie zawsze idą za tym dobre nowiny.

W każdym zakątku Polski znajdzie się mnóstwo przykładów chaosu urbanistycznego, albo rażących architektonicznych „koszmarków”. Nowe budynki wyrastają jak grzyby po deszczu – w centrach, na obrzeżach miast oraz na obszarach, które jeszcze wczoraj stanowiły zielony azyl. Skoro nie sposób tej aneksji przestrzeni zapobiec, trzeba przynajmniej zadbać o to, o to, by jak najlepiej połączyć funkcjonalność nowych budowli z charakterem zajętego miejsca i zapewnić choć minimum przyjemnych wrażeń estetycznych. To oznacza sporą mobilność, regularny udział w spotkaniach, zajmowanie się administracją i raportowaniem – artysta musi się dziś też wykazać „myśleniem inżynierskim”.

Jakby tego było mało, „szklane domy” XXI wieku naszpikowane są coraz bardziej zaawansowanymi technologiczne instalacjami (elektronicznymi i mechanicznymi). Nowe generacje materiałów i urządzeń pojawiają się co kilka lat, choć zdawałoby się, że podstawowe prawa fizyki pozostają niezmienne…. Na szczęście dzięki łatwości podróżowania i błyskawicznej komunikacji, nowinki są łatwo dostępne. Bywa tak, że przeszkodą w ich stosowaniu jest cena, jednak często brakuje wiedzy, która daje pewność właściwego wykorzystania nowego produktu.

Każdy budynek ma swoją strukturę zewnętrzną i wewnętrzną. Wnętrze stanowi scenografię naszego codziennego życia, a spektakl bez dobrej scenografii jest zupełnie odarty z magii, z którą zwykł kojarzyć się nam teatr. I choć scenograf spełnia życzenia reżysera, to jego talent bywa wyznacznikiem sukcesu całego zespołu. Tak samo jest z architekturą wnętrz. Należy stworzyć wizję, która odzwierciedla osobowość artysty, jednak to, co tworzy powinno też nierozerwalnie łączyć z walorami estetycznymi funkcję użytkową. Utylitaryzm z jednej strony, z drugiej – ulotność. Taka kombinacja zdaje się przynosić najlepsze rezultaty i wnosić w miarę trwałą wartość do tworzonej przestrzeni. Nieważne, czy mówimy o „drapaczu chmur”, czy – na pozór – nieistotnej realizacji.

Jak widać, to niezmiernie ciekawa, ale też wymagająca i odpowiedzialna profesja. Czym więc powinien cechować się współczesny architekt?

nowoczesna forma reklamy reklamy dla architekta

Podstawa, to oczywiście wyobraźnia przestrzenna, wrażliwość na piękno i bystre oko. Dobry projektant powinien być twórczym i dość wszechstronnym umysłem, co wyróżnia raczej nieprzeciętne osobowości. Przydaje się obycie i wiedza z rozmaitych dziedzin sztuki. Niezbędny okaże się talent do obcowania z ludźmi, cierpliwość, elastyczność, otwartość na sugestie. Każdy zleceniodawca jest inny, każdy nowy projekt zaczyna się od białej kartki. Liczy się też styl pracy, sposób prowadzenia rozmowy, która powinna być przedsmakiem przyjemności, jaką przyszli lokatorzy spodziewają się znaleźć w przygotowanych dla nich wnętrzach.

Profesjonalista wyróżnia się tym, że potrafi podjąć każdy temat i dobrze go zrealizować. Powinien wykazać się taktem i autentycznym zainteresowaniem, musi posiadać głęboką wiedzę na temat tego, co proponuje, by umieć właściwie doradzić. Podobnie, jak w innych elitarnych zawodach, tak i tu niezwykle ceniony jest nawyk poszukiwania i uzupełniania wiedzy. Od czasu do czasu warto wybrać się na warsztaty prowadzone przez cenionego w swojej dziedzinie eksperta. Tylko najlepsi kreują trendy.

No dobrze, ale co wpływa na ostateczną decyzję o wyborze konkretnej osoby? Czym jest ta magnetyczna moc, która sprawia, że kierujemy się ku nieznanemu człowiekowi?

W HomeSquare wierzymy, że wszystko przydarza nam się po coś, choć czasami dopiero po latach znajdujemy odpowiedź. Jeśli czytacie ten artykuł, to prawdopodobnie też nie bez powodu…

Projektanci mają oczywiście świadomość tego, że na stałe stają się ambasadorami ukształtowanych przestrzeni, że liczą się przede wszystkim efekty ich pracy (na co dzień dostępne nielicznym, dla pozostałych widoczne tylko na zdjęciach), ale wiele zależy też od osobowości, od filozofii pracy. Dlatego warto dać się odnaleźć i choć trochę poznać …

Architekci! Pozwólcie naszej Publiczności przyjrzeć się nieco bliżej Waszym sylwetkom. Jeśli zechcecie, przedstawimy Wasze studia projektowe i warsztaty, na łamach HomeSquare możemy publikować artykuły Waszego autorstwa i prezentować zdjęcia, które pozwolą „dotknąć” tego, co tworzycie.

Jeśli ciekawi Was, jak mogłaby wyglądać nasza współpraca, możecie obejrzeć np. ten profil  Profil_architekta

przejdź do profilu

i/lub przeczytać artykuł: http://www.homesquare.pl/ogrod-zwierciadlo/

artykul_architekta

Zapraszamy i życzymy Wam sukcesów.

 

Zespół HomeSquare

Dodaj komentarz

Czytaj również